BUKAREST (OTP)

A Bukaresti repülőtér az 1940-es években épült a katonai repülés szolgálatában. 1965-ben a főváros másik repülőterének növekvő forgalma megnehezítette ezt. Ez az oka annak, hogy a Bukarest-Coandă-nál korábban Otopeni nevű helyet, amelynek neve a repülőtér található, a polgári repülőtérré alakítsák át. 2012 végén elkészül az új nemzetközi terminál. Dacii România éppen ebben találja kapujait és beszállási kapujait.

További információ a repülőtérről kattintson ide.

Bukarest, a város

Történelem

Bukarest története régebbi, mint Románia fővárosa, csak a tizenkilencedik század közepétől. A legenda szerint egy Bucur nevű pásztor alapította (ez románul örömöt jelent). Bukarest először "Bukaresti erődnek" hívják 1459-ben. Az oszmánok által 1595-ben égett Bukarest újjáépítésre kerül, és mérete és jóléte tovább növekszik.

A tizenkilencedik században a török, az osztrákok és az oroszok gyakran elfoglalták és pusztították Bukarestet. Ezek a pusztítások a régi örökség nagy részét eltüntetik. 1861-ben, Wallachia és Moldova egyesülésekor, Bukarest Románia új fejedelemségének fővárosává vált. Bukarest új státusának köszönhetően a város népessége jelentősen növekszik a tizenkilencedik század második felében, és megkezdődik a városfejlesztés új korszaka. Ebben az időszakban az építészeti gazdagság és a kozmopolita kultúra érdemes Bukarestben, Kelet-Párizs becenevével, a Győzelem sugárútján (Calea Victoriei), mint például Champs-Élysées.

Az első világháború után Bukarest az egységes Románia királyságának fővárosává vált, amely többek között magában foglalja Erdély visszatérését. A két háború között a város Petit Paris becenevet kapott, oly sok francia.

A második világháború alatt Bukarest sokat szenvedett az angloamer bombázásoknak (Antonescu tábornok Románia akkori náci Németország szövetségese volt). 1977-ben a Richter-skála szerint 7,4-es földrengés 1500 embert ölt meg, és "lendületet adott" a polgári-arisztokratikus múlt nyomainak tisztítását célzó kommunista programnak. Nicolae Ceauşescu elnöksége alatt a város történelmi központjának nagy részét elpusztítják, és helyébe szovjet stílusú épületek lépnek. Hasonlóképpen, egy teljes történelmi negyed is lerombolták ezeket az építményeket. Néhány történelmi városrész még ma is áll.

1990 óta a demokrácia helyreállításával és a határok megnyitásával a város gyorsan változik. Számos üzlet nyílik meg, és az egyedi járművek száma robbant fel, forgalmi problémákat vetve fel, amelyek szintén akadályozzák a városi közlekedést és veszélyeztetik Bukarest egészségét.

2000 év után, a Románia gazdasági fellendülésének kihasználásával, a város modernizálódik. Számos lakó- és kereskedelmi fejlesztés folyik, főleg az északi környékeken, míg Bukarest történelmi központja jelentős rekonstrukción megy keresztül.

© 2019 Dacii România. Minden jog fenntartva.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el